Promocja
Wszyscy doskonale znamy słowo promocja. Od wielu lat jest to wyraz znajdujący swe zastosowanie w każdym możliwym sklepie, salonie, sklepiku, markecie, występuje we wszystkich formach sprzedaży. Promocja to podświadome oddziaływanie na klienta zwiększając jego wiedzę o danym produkcie, pokazując jak szerokie zastosowanie ma i w końcu uświadamiając klientowi jak bardzo niezbędną rzeczą w jego życiu jest dany towar. Marketingowcy prześcigają się w pomysłach na to, jak zareklamować produkt by stał się bardziej atrakcyjny dla kupującego. Organizowane są szkolenia dla kierowników i kierowników regionalnych poszczególnych marek, które mają na celu zwiększenie sprzedaży. Na takich spotkaniach wpajane są metody marketingowej manipulacji klientem. Następnie kierownicy maja za zadanie przekazać zespołowi sprzedażowemu nabyte umiejętności i instrukcje. Sposobów jest wiele. Najlepsi sprzedawcy potrafią tak pokierować rozmową, że nieasertywny klient który wszedł do sklepu wyłącznie po po by obejrzeć daną rzecz dokona jej zakupu. Wyjdzie z danym towarem zadowolony zapewne z gratisowymi dodatkami z przekonaniem, iż właśnie dokonał najlepszej transakcji w życiu i przy tej okazji również zaoszczędził. Niestety jest to błędne myślenie. Najpewniej wiele przepłacił, a sprzedawca może dopisać kolejną osobę do swej listy sukcesów i liczyć na premię i pochwałę od przełożonego. Na tym polega handel, jeden traci drugi się bogaci, a dzięki poszerzaniu możliwości marketingowej manipulacji nawet najbardziej odporni dają się złapać w sidła przemysłu.